Αναδημοσιεύουμε από την σελίδα του Συλλόγου Κηρέας(http://www.kireas.org/):
Σε πρόσφατη επιστολή του (με ημερομηνία 15/4/09) προς το δήμο Κηρέως ο διευθύνων σύμβουλος της ΤΕΡΝΑ γνωστοποίησε ότι ανάμεσα στα σχέδια του για την αξιοποίηση της ιδιοκτησίας του στην περιοχή είναι ενδεχομένως και η δημιουργία σταθμού υγροποιημένου φυσικού αερίου (ΥΦΑ) το όποιο θα μεταφέρεται με πλοίο στο λιμάνι Μαντουδίου. Ο δήμος Κηρέως ζήτησε ένα «ειλικρινή και γόνιμο διάλογο» και δήλωσε ότι θα συζητήσει το θέμα σύντομα σε ειδική συνεδρίαση του Δ.Σ. Κηρέως.
Στα πλαίσια αυτής της πρόσκλησης για διάλογο ο kireas.org συγκέντρωσε τεκμηριωμένο ενημερωτικό υλικό για το ΥΦΑ και τους πιθανούς κινδύνους του για την περιοχή το όποιο θέτει στην διάθεση των μελών του δημοτικού συμβούλιου και των δημοτών.
Οι κίνδυνοι που συνδέονται με την ασφάλεια των τερματικών σταθμών ΥΦΑ είναι σε συζήτηση σε ολο τον κόσμο επί πολλές δεκαετίες. Το ατύχημα στο Κληβελαντ το 1944 στο οποίο σκοτώθηκαν 128 άτομα που δημιούργησε ισχυρούς φόβους για τους κινδύνους του ΥΦΑ που εξακολουθούν να υπάρχουν και σήμερα. Βελτιώσεις στην τεχνολογίας και πρότυπα ασφαλείας από το 1944 έχουν κάνει ασφαλέστερες τις εγκαταστάσεις ΥΦΑ, παρόλα αυτά σοβαροί κίνδυνοι παραμένουν, γιατί το ΥΦΑ είναι εγγενώς ασταθής και συνήθως μεταφέρεται και αποθηκεύεται σε μεγάλες ποσότητες. Τον Ιανουάριο του 2004, το ατύχημα σε τερματικό ΥΦΑ στην Skikda της Αλγερίας όπου σκοτώθηκαν 27 άτομα και τραυματίστηκαν πάνω από 100 εργαζόμενοι έχουν φέρει στην επικαιρότητα τις ανησυχίες για την ασφάλεια των εγκαταστάσεων ΥΦΑ. Ένα άλλο ατύχημα σε αγωγό αερίου ΥΦΑ στο Ghislenghien του Βέλγιο το 2004 σκότωσε 23 άτομα και τραυμάτισε σοβαρά 50. Αυτά τα ατυχήματα ενίσχυσαν τους φόβους και τις αντιδράσεις και οδήγησαν πολλές εταιρίες στην δημιουργία υπεράκτιων τερματικών σταθμών ΥΦΑ.
Ανησυχίες για την ασφάλεια των εγκαταστάσεων αποθήκευσης και τερματικών λιμενικών σταθμών έχουν δημιουργήσει εκτεταμένη αντιπαράθεση παγκοσμίως σε περιοχές όπου σχεδιάζεται η κατασκευή τέτοιων εγκαταστάσεων. Για παράδειγμα, στην ακτή του Maine, Long Island Sound ο σχεδιασμός τερματικού σταθμού ΥΦΑ (Broadwater Energy) έχει ξεσηκώσει τις τοπικές κοινωνίες και πολλοί πολιτικοί ανάμεσα τους και η Χίλαρι Κλίντον έχουν εκφράσει δημόσια την έντονη αντίθεσή τους).
Ένας τερματικός σταθμός υγροποιημένου φυσικού αερίου ορίζεται από τη ΕΕ νομοθεσία (οδηγία 96/82/ΕΚ) σαν μια από τις τα πιο επικίνδυνες εγκαταστάσεις - μια εγκατάσταση Seveso II. Η οδηγία 96/82/ΕΚ ( που ονομάζεται και οδηγία Σεβέζο ΙΙ), αφορά την «πρόληψη και καταστολή βιομηχανικών ατυχημάτων μεγάλης Έκτασης». Πήρε το όνομα της από το γνωστό ατύχημα διαρροής χημικών (διοξίνης) στο Σεβέζο της Ιταλίας το 1976.
Το υγροποιημένο φυσικό αέριο είναι το φυσικό αέριο που έχει μετατραπεί προσωρινά σε υγρή μορφή για τη διευκόλυνση της αποθήκευσης ή της μεταφοράς του. Είναι άοσμο, άχρωμο, μη τοξικό και μη διαβρωτικό. Το φυσικό αέριο υγροποιείται με πίεση κοντά στην ατμοσφαιρική πίεση και ψύξη του στους -163 ° C περίπου. Η υγροποίηση μειώνει τον όγκο του αερίου κατά 600 φορές και κάνει τη μεταφορά και αποθήκευση του οικονομική. Το υγροποιημένο φυσικό αέριο είναι πολύ εύφλεκτο όταν εξατμισθεί, και αναμειχθεί με τον αέρα στα όρια της ευφλεκτότητας του. Εκρήγνυται όταν εισέρθει και περιοριστεί σε ένα δωμάτιο, κτίριο ή κάποιο άλλο κλειστό χώρο. Αν διαρρεύσει το ΥΦΑ αεριοποιείται γρήγορα και δημιουργεί ένα νέφος ψυχρών ατμών φυσικού αερίου. Ο όγκος του αυξάνει 600 φορές και αναμειγνυόμενο με τον αέρα, ψύχει τον αέρα και σχηματίζει ένα σύννεφο ατμών ΥΦΑ που επειδή είναι ψυχρό και μεγαλύτερο σε πυκνότητα από τον αέρα δεν διαλύεται. Το σύννεφο αυτό μπορεί να ταξιδέψει με τον άνεμο σε σημαντικές αποστάσεις, μέχρις ότου να συναντήσει μία πηγή ανάφλεξης ή να διαλυθεί όταν αυξηθεί αρκετά η θερμοκρασία του. Εάν το νέφος αυτό των ατμών ΥΦΑ εισέρθει σε ένα κλειστό χώρο (π.χ. ένα δωμάτιο ή κτήριο) και αναφλεχθεί θα εκραγεί λόγω υπερπιέσεων. Στην καταστροφή του Κλήβελαντ, το ΥΦΑ διέρρευσε από ένα ρήγμα σε δεξαμενή στο σύστημα αποχέτευσης, όπου αεριοποιήθηκε και εξερράγη.
Επιστημονικές μελέτες δείχνουν ότι άτομα που ζουν σε ακτίνα 5 με 12 χιλιομέτρων από ένα τερματικό σταθμό (λιμάνι) ΥΦΑ βρίσκονται σε άμεσο κίνδυνο. Η ακριβής απόσταση ασφάλειας εξαρτάται από τη μορφολογία του εδάφους και τις καιρικές συνθήκες κάθε συγκεκριμένης περιοχής.
1) Εάν ο τερματικός σταθμός υγροποιημένου φυσικού αερίου γίνει στο λιμάνι του Κυμασίου τότε λιμάνι θα παύσει να λειτουργεί για άλλα πλοία που θα πρέπει να απαγορευθούν να χρησιμοποιούν το λιμάνι.
2) θα στερήσει την περιοχή από κάθε άλλου είδους βιομηχανική ανάπτυξη και δημιουργίας θέσεων εργασίας. Η προγραμματισμένη επένδυση ναυπηγείου δεν θα μπορέσει να λειτουργήσει γιατί είναι μέσα στη ζώνη κινδύνου
3) Οι κάτοικοι δεν θα μπορούν να ξαναχρησιμοποιήσουν την παραλία Κυμασίου.
Μια τέτοια εγκατάσταση ΥΦΑ σημαίνει ουσιαστική παραχώρηση των δικαιωμάτων χρήσης του λιμανιού και της παράλιας και θα θέσει σε σοβαρότατο κίνδυνο την λειτουργία υπαρχόντων βιομηχανικών εγκαταστάσεων (π.χ. ναυπηγείο) και θα αποκλείσει ουσιαστικά την μελλοντική εγκατάσταση άλλων επιχειρήσεων.
Περισσότερες πληροφορίες και τεκμηρίωση για όλους τους κινδύνους από το υγροποιημένο φυσικό αέριο (ΥΦΑ) θα βρείτε στο http://kireas.org/lng.htm
Για να υπογράψετε ενάντια στην εγκατάσταση: http://www.gopetition.com/online/27869.html
Το Save Wild για την Υπουργική Απόφαση αύξησης των περιοχών θήρας στο
Εθνικό Πάρκο Αμβρακικού!
-
*Το Save Wild για την Υπουργική Απόφαση αύξησης των περιοχών θήρας στο
Εθνικό Πάρκο Αμβρακικού!*
Πριν από 2,5 περίπου χρόνια η κυβέρνηση είχε εκδηλώσει τ...
Πριν από 5 εβδομάδες
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου